تولید چرم مصنوعی مرغوب در ایران

به دلیل زیاد بودن تعداد افراد در خواست کنندهِ چرم مصنوعی، تولید چرم مصنوعی مرغوب در ایران بسیار زیادی می باشد.

چرم مصنوعی ایران که توسط دستان پر توان تولید کنندگان ایرانی تولید می شود، نه تنها برای مصارف داخلی کشور کاربرد دارد بلکه به دلیل مرغوبیت فراوانش، سایر کشور ها هم درخواست کننده این چرم مرغوب از ایران هستند و در خارج از کشور هم برای بر طرف نمودن نیاز ها بسیار کارکرد دارد.

این چرم از کاربرد های بسیار زیادی بر خوردار می باشد مثلا در صنعت های همچون صنعت کیف و کفش، صنعت مبل سازی و حتی صنعت پوشاک و… مورد استفاده قرار می گیرد.

تولید چرم مصنوعی مرغوب در ایران

عواملی که باعث تنوع در چرم مصنوعی شده است:

عواملی که باعث تنوع در چرم مصنوعی شده است:اگر بخواهیم به طور کلی عواملی را که باعث تنوع چرم مصنوعی شده اند را برسی کنیم می توانیم به موارد زیر اشاره ای داشته باشیم:

  • همانطور که می دانید چرم طبیعی از پوست حیوانات بدست می آید اما چرم مصنوعی کاملا بر خلاف چرم طبیعی است این چرم ها توسط دست بشر و دستگاه ها با استفاده از پلاستیک و… به وجود می آیند، از همین رو از تنوع فراوانی بر خوردار می باشد و به راحتی در رنگ ها و طرح های بسیار گوناگونی تولید می شود.
  • نکته دیگری که سبب تغییر و تنوع در چرم شده است پارچه و پلاستیکی است که در پشتِ آن چرم هنگام تولید مورد استفاده قرار می گیرد، گاهی چرم هایی وجود دارند که دارای پشت پنبه ای می باشد و گاهی هم چرم هایی با پشت پلاستیکی ‌و پارچه ای در بازار موجود هستند که این خود یک عامل دیگر در تنوع چرم مصنوعی محسوب می شود.
  • مواد بکار رفته در چرم یکی دیگر از عوامل تنوع در چرم مصنوعی می باشد، طبیعی است که هر چه مواد بکار رفته در چرم مصنوعی مرغوب تر باشد این چرم هم طبق همان مواد با مرغوبیت بیشتری تولید می شود، و هر چه این مواد قدرت کیفی کمتری داشته باشد چرم بدست آمده ناشی از آن هم کم کیفیت تر می شود، همین مرغوبیت و کم کیفی یک کالا سبب تنوع آن جنس می شود.

چگونه مرغوب ترین چرم مصنوعی تولید کنیم؟

چگونه مرغوب ترین چرم مصنوعی تولید کنیم؟قطعا این سوال که چگونه مرغوب ترین چرم مصنوعی را تولید کنیم؟ در ذهن همه تولید کنندگان به وجود آمده است، جواب این سوال را می توانید در ادامه مشاهده کنید.

تولیدکنندگان چرم مصنوعی باید بدانند که قطعا هر چه مواد کیفی بکار رفته در چرم مرغوب تر باشد چرم تولید شده ناشی از آن هم با کیفیت تر می شود.

البته در تولید چرم عوامل دیگری همچون دما، فضای تولید و… بسیار حائز اهمیت می باشند.

روش های تولید چرم مصنوعی در ایران

روش های تولید چرم مصنوعی در ایراناز آنجا که تولیدی های چرم مصنوعی در ایران بسیار زیاد هستند، بنا بر این روش های تولید چرم مصنوعی در ایران بسیار هم گوناگون می باشد.

اگر بخواهیم چرم مصنوعی را دسته بندی کنیم به طور کلی این چرم دارای دو زیر مجموعه است که مجموعه اول را چرم های مصنوعی poly و مجموعه دوم را چرم های مصنوعی pvc نامیده اند.

یکی از مهم ترین ویژگی چرم های پلی نرم بودن این چرم ها است، البته نرم بودن این چرم به معنی مقاوم نبودن آن نمی باشد این چرم علاوه بر این از نرمی خاصی بر خوردار است دارای استحکام و مقاومت بسیار بالایی می باشد که در صورت مراقبت لازم از آن می تواند تا سال های طولانی برای شما دوام کند.

این چرم ها به دلیل نرمی خاصی که دارند بیشتر برای رویه کفش، کیف، پوشاک و… مورد استفاده قرار می گیرند.

مهم ترین خاصیت این چرم ها قدرت لکه نپذیری آن می باشد، چرم های پلی خیلی دیر لکه ای را جذب می کنند و در صورت جذب لکه  تنها با استفاده از یک دستمال مرطوب این لکه قابل پاک شدن می باشد.

چرم های پی وی سی بر خلاف چرم های پلی بسیار محکم هستند و نرمی آن نسبت به چرم پلی خیلی کمتر است از همین رو بیشتر برای تولیدات مبل، روکش ماشین، زیره کفش و… مورد استفاده قرار می گیرند، البته این چرم در عین استحکامش دارای انعطاف پذیری بسیار زیادی هم می باشد.

یکی دیگر از ویژگی های بسیار مهم این چرم شباهت بسیار زیاد آن به چرم طبیعی گاوی می باشد، علت پرفروش بودن آن هم همین شباهت زیادش است.

در ادامه به چند مورد از ویژگی های کلی چرم مصنوعی می پردازیم که عبارت هستند از: 

  1. همانطور که می دانید چرم مصنوعی توسط دستگاه ها به وجود می آید بنا بر این طبق نیاز مردم تولید و عرضه می شود، از همین رو این چرم دارای تنوع بسیار زیادی می باشد که چرم طبیعی از این حسن بر خوردار نیست.
  2. تنوع جنس این چرم موجب گردیده که چرم های مصنوعی در قیمت هم بسیار متنوع باشد، قطعا هر چه کیفیت یک جنس بهتر باشد بر قیمت آن جنس افزوده می شود و بر عکس.
  3. این چرم ها عمدتا از جنس های خوبی بر خوردار می باشد، حتی با کیفیت ترین و گران ترین چرم های مصنوعی از چرم های طبیعی ارزان تر می باشند ولی اگر از آنها خوب مواظبت شود تا سالهای زیادی قابل استفاده هستند.
  4. دقت داشته باشید که چرم مصنوعی در حرارت بالا می سوزد و بوی سوخت آن شبیه به بوی سوخت پلاستیک می باشد.
  5. چرم های طبیعی عمدتا دارای سه رنگ مشکی قهوه ای و عسلی هستند حال آنکه چرم مصنوعی به علت آنکه توسط دستگاه ها تولید می شوند، طیف رنگی بسیار گسترده ای دارند حتی برخی از آنها در رنگ های زرد، قرمز و…. هم به عرضه رسانیده می شوند.

لیستی از تولید کنندگان چرم مصنوعی در جهان

لیستی از تولید کنندگان چرم مصنوعی در جهاناگر بخواهیم لیستی از تولید کنندگان چرم مصنوعی در جهان را بدست شما عزیزان برسانیم باید چندین روز وقت بگذاریم اما همین قدر بدانید که این چرم به دلیل ویژگی های خوب بسیارش در اکثر کشور ها تولید می شوند.

ایران جزِ یکی از کشور های است که علاوه بر تولید این چرم ها، آنها را به کشور های دیگر هم صادر می نماید، اما با این حال باز هم برای تنوع بیشتر در چرم برای شما عزیزان، چرم مصنوعی جهان را از نقاط گوناگون جهان وارد می کند.

توصیه ما بر این است که هنگام تهیه چرم مصنوعی حتما از برند های معروف ایرانی خرید نمایید در غیر این صورت تا حد امکان به قیمت چرم توجه نکنید و بیشتر از همه جنس چرم را در اولویت خود قرار دهید و سپس از یک برند معروف جهانی که امتحان خود را پس داده است خرید خود را انجام دهید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما