قیمت چرم طبیعی در ایران

هزاران سال پیش چرم گاو وجود داشته و چرم از اولین پوششی است که انسان استفاده کرده است. طرفداران هر روز بیشتر و بیشتر میشوند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

چرم طبیعی در ایران

صنعت چرم‌سازی ایران یکی از صنایع اصیل کشور است. که در این مقاله به ان اشاره شده است. چرم طبیعی در ایران صنعت چرم خام در ایران سابقه‌ای بسیار کهن دارد و ایرانی‌ها اولین کسانی بودند که از چرم استفاده کردند و از اولین تولید‌کنندگان چرم بودند.

چرم طبیعی در ایران

اگر به کتاب های قدیمی نگاه کنیم، می بینیم که چرم سازی و چرم سازی بسیار قدیمی هستند. در این کتاب ها، واژه های بسیاری دربارۀ چرم سازی و چرم سازی وجود دارند که کاربرد چرم را به دوران پیش از اسلام نشان می دهند. چرم در گذشته، ایرانیان از پوست حیوانات برای نوشتن مواد مهم استفاده می‌کردند، و استفاده از پوست برای نوشتن بسیار رایج بود.

با نگاهی به تاریخ صنعت چرم در ایران باستان، ایرانیان از چرم برای تولید لباس و کفش پزشکی و همچنین چرم در تولید غذاهای مختلف و همچنین استفاده از چرم برای مقاصد تزیینی استفاده کردند. اما با گذشت زمان، این صنعت توسعه زیادی پیدا کرده است.

اما با گذشت زمان این صنعت به پیشرفت چشمگیری دست یافت و به تاسیس اولین کارخانه چرم سازی تبریز انجامید. اولین کارخانه تاریخ چرم سازی با همدان مرتبط است. سپس هدان، تبریز، اصفهان و تهران وارد صنعت شدند. اولین تولید کننده چرم ایرانی را می شناسید؟

اولین و مشهورترین تولیدکنندگان چرم عبارتند از چرم کشور, چرم ایران و چرم خسروی. اولین کارخانه چرم سازی ایران امروز یک گنجینه ملی است. در دوران پهلوی به دلیل واردات ماشین الات و تجهیزات پیشرفته و محصولات شیمیایی که وارد صنعت شدند, فعالیت چرم ایران شاهد تحولات چشمگیری بود. در ایران تولید بخشی از مواد مربوط به کار در این صنعت می‌تواند بسیار پر منفعت باشد.

چرم طبیعی در ایران

اما پس از انقلاب با تحریم و سخت کردن واردات مصالح ساختمانی که بسیار مورد نیاز بودند, صنعت با استادان ماهر رو به افول گذاشت. تاسیس اولین کارخانه چرم سازی تبریز این شهر را به نام قطب چرم ایرانی نامگذاری کرد. تاسیس این کارخانه باعث توسعه صنعت در شهر شد، هرچند امروزه دیگر وجود ندارد، اما به عنوان چرم تبریز شناخته شده است.

جالب است بدانید که ۸۰ درصد از محصولات چرم ایران در تبریز تولید می‌شود و علاوه بر ان محصولات زیادی صادر می‌کند. چرم تبریز یکی از پرطرفدارترین اقلام چرمی در تبریز است و بسیار محبوب است. یکی دیگر از محصولات پرطرفدار تبریز کمربند است که در میان مردم بسیار محبوب است.

این محصولات از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. جالب است بدانیم که این بازارها به نقاط گردشگری تبدیل شده اند. صنعت چرم سازی ایران تهران, مشهد و تبریز پرتولیدترین پوست اتش‌افروز در ایران هستند. با این حال، اگرچه بیشتر محصولات مربوط به پوست گاو است، محصولات ساخته شده از دام درصد بسیار کمتری نسبت به محصولات تولید شده از پوست گوسفند دارند.

قیمت چرم خام مشهد ایران با وجود تنوع گونه‌های حیوانی خود یکی از بزرگترین کشورهای جهان در تولید و عرضه چرم محسوب می‌شود اما متاسفانه هیچ محصول چرم شناخته شده‌ای ندارد. و به همین دلیل است که هنوز امکان رشد زیاد در این صنعت وجود دارد. اما در این صنعت، ما هنوز باید مواد خام را وارد کنیم.

با این حال صنعت همچنان در سطح جهانی رشد می‌کند. چه موانعی وجود دارند که مانع رشد می شوند؟ اولا نبود تکنولوژی و خرید ماشین‌الات پیشرفته در این حوزه. ثانیا صنایع دستی تولیدات با ظرفیت کامل را تولید نمی‌کند و ثانیا هیچ رنگ دیگری در این صنعت وجود ندارد و به همین دلیل نمی‌توان ان را توسعه داد.

بهترین برندهای چرم اشبالت در ایران تنها چند نمونه است و بسیاری از سازندگان مثل ان به سختی تلاش کرده‌اند نام خود را برای هر ایرانی اشنا کنند. ایا قصد دارید وارد صنعت چرم شوید؟ اگر می خواهید وارد این صنعت شوید، اولین چیز گرفتن مجوز برای ایجاد یک کارگاه یا کارخانه است. دومین روش اخذ مجوز بهره برداری برای خط تولید و مراحل مختلف دیگر می باشد.

چرم طبیعی در ایران

هزینه تولید چرم چیست؟ تولید چرم به روش‌های قدیمی خیلی گران نیست، اما تولید چرم با ماشین‌الات برای شما هزینه زیادی دارد. کارخانه چرم شروع قیمت خرید چرم گاو خام علاوه بر مکان و خرید تجهیزات مورد نیاز، هزینه راه‌اندازی گاراژ مربوط به کارگران و دستمزد است تا بخش قابل توجهی از هزینه‌های کار را تولید کند. البته ورود تکنولوژی هزینه های زیادی را کاهش خواهد داد.

چرا وارد صنعت چرم شدن؟ یکی از مزایای این کار این است که اگر می خواهید یک تاسیسات تولیدی کوچک را شروع کنید، اگر شما به درستی کار کنید و در اصل، این به نفع شما خواهد بود. نکته دوم این است که شما نباید نگران مواد خام باشید، و این اسان است که این مواد را تهیه کنید.

همچنین می‌توانید مواد خام را در انبار ذخیره کنید و نگران زمان کم نباشید، زیرا انها دوام بالایی دارند. و در نهایت، فضای زیادی برای رشد در این بازار وجود دارد. و کلمه اخر، با وجود هزینه های عظیم ورود به این صنعت و قوانین دشوار که رسیدن به این رشته را برای افراد علاقمند دشوار می کند، هنوز دریچه ای از امید برای این صنعت برای رشد و ورود به ان است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما